چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در اصفهان برپا شد

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در اصفهان برپا شد

1397/7/24 30 0

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در اصفهان برپا شد

همزمان با اردیبهشتی‌ترین روزهای سال، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، مجموعه‌ها و صنایع وابسته در اصفهان برپا شد.

به گزارش اداره رسانه و فضای مجازی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که از 19 اردیبهشت‌ماه در اصفهان آغاز شد، از مجموعه نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت خودرو به شمار می‌رود که در آن 84 مشارکت کننده از استان‌های مختلف کشور و همچنین کشورهای فعال در زمینه قطعه‌سازی خودرو حضور دارند و به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند. شرکت‌های معتبری از استان‌های اصفهان، تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، مرکزی و همدان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، مجموعه‌ها و صنایع وابسته که در 8500 مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود، حضور دارند. شرکت‌هایی از کشورهای ترکیه و چین نیز در این نمایشگاه حضور دارند تا جنبه‌های بین‌المللی نمایشگاه چهاردهم اصفهان را بیش از پیش تقویت کنند. تمامی شرکت‌هایی که امسال در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، مجموعه‌ها و صنایع وابسته اصفهان حضور یافتند، در زمینه قطعات و مجموعه‌های وابسته، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، تجهیزات جانبی، تزئینات و محصولات وابسته به خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، تعمیر و نگهداری و سامانه‌های ناوبری، ردیابی و مکان‌یابی خودرو فعالیت می‌کنند. شرکت‌های ساپکو، ایساکو، صبا باتری، دورنا باتری، مهرخواه، دینا ایمن قطعه، رزن یدک، هانتر پارت، کوشاوران، برمان کیمیا و پردازش موتور از معتبرترین شرکت‌هایی به شمار می‌روند که در نمایشگاه امسال حضور دارند. نمایشگاه قطعات امسال در حالی برگزار شد که یکی از اصلی‌ترین راهکارهای تقویت صنعت قطعه‌سازی خودرو، ایجاد روزنه‌های روشن از طریق برگزاری نمایشگاه برای بهبود وضعیت فعالان این عرصه است. نمایشگاه قطعات خودرو اصفهان نیز توانسته شرایطی ایجاد کند که بهترین‌ها در این عرصه حضور داشته باشند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در نشست خبری آغاز چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، مجموعه‌ها و صنایع وابسته اظهار داشت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در سال گذشته و سال جاری سعی بر برگزاری نمایشگاهی داشت که بتواند به اقتصاد شهر و استان و نیز کشور کمک کند. علی یارمحمدیان با بیان اینکه تلاش ما بر این بود که کیفیت غرفه و بازدیدکنندگان را افزایش دهیم، افزود: همچنین باید مصرف کننده و تولید کننده باهم ارتباط برقرار کنند و نتیجه خوبی از این نمایشگاه‌ها استخراج شود. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه نبض اقتصاد است، تصریح کرد: در شرایط امروز کشور برگزاری نمایشگاه به اقتصاد کشور و استان کمک می‌کند، از این رو باید گفت مشکلات در هر حوزه‌ای به ویژه صنعت را می‌توان با با برپایی نمایشگاه برطرف کرد. وی بیان کرد: ما سعی کردیم تقریباً در یک هفته یک رویداد اقتصادی در قسمت‌های مختلف برگزار کنیم و وضعیت اقتصاد را روبه بهبود ببریم و رکود را به رونق تبدیل کنیم. یارمحمدیان گفت: سال گذشته حدود 300 میلیارد دلار در صنعت نمایشگاهی هزینه شد که نشان دهنده اهمیت نمایشگاه در صنعت و اقتصاد است. وی ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد سعی بر نگه داشتن امید در دل مردم دارد تا گام‌های مثبتی در جهت توسعه برداشته شود. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: چهاردهمین نمایشگاه قطعات خودرو با 84 مشارکت کننده از استان‌های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، مرکزی، همدان و نیز کشورهای ترکیه و چین در فضایی به مساحت 8500 مترمربع در فضای نمایشگاهی حضور دارند. وی بیان کرد: امسال 37 درصد از غرفه‌داران را تولید کنندگان، 35 درصد بازرگانی، 10 درصد خدمات و صنایع وابسته و 18 درصد را بخش قطعات تشکیل می‌دهند. رئیس کمیته خودروی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: در ایران قطعه سازی با بیش از ۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی به صورت سالانه بخش بزرگی از اقتصاد کشور را شامل می‌شود. بهروز حق پناه اظهار داشت: آنچه درباره قطعه سازی خودرو باید گفت این است که در ایران قطعه سازی با بیش از 3 هزار میلیارد تومان گردش مالی به صورت سالانه بخش بزرگی از اقتصاد کشور را شامل می‌شود. وی با بیان اینکه 1200 واحد قطعه سازی در ایران مشغول فعالیت هستند، افزود: در این واحدهای قطعه سازی حدود 360 هزار نفر مشغول فعالیت هستند. رئیس کمیته خودروی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه باید با توجه به شرایط امروز دنیا تلاش کنیم تا کیفیت خودرو افزایش پیدا کند، گفت: همچنین باید درصد استانداردهای بین‌المللی خودرو را از نظر کیفی به حداکثر برسانیم. وی گفت: باید تلاش کنیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم، دانش فنی و شرکت‌ها را افزایش دهیم و اگر بتوانیم با شرکت‌های خارجی اطلاعات و تبادل داشته باشیم آن زمان می‌توان قطعات تولیدی را با استاندارد و شرایط جهانی تطبیق داد. حق پناه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا مشکلات به وجود آمده را تبدیل به یک فرصت کنیم چرا که در غیر این صورت به مرور از لیست تولید کنندگان قطعات حذف خواهیم شد. وی گفت: قطعاً تولید کنندگان قطعه‌ساز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که یکی از این مشکلات بانک و سود بالای بانکی است ولی یکی از کارهای اساسی که در خصوص اقتصاد جهانی باید انجام می‌شد تک نرخی شدن ارز بود که صورت گرفت. رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: امیدواریم با تک نرخی شدن ارز و به تعادل رسیدن قیمت‌ها دیگر بهانه‌ای برای بهبود کارها نداشته باشیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد از قطعات خودروی کشور در اصفهان تولید می‌شود؟ اظهار داشت: اگر به فولاد مبارکه که تنها تأمین کننده بدنه و تمام ماشین‌ها در اصفهان است اشاره کنیم باید گفت اصفهان پس از تهران و مشهد سومین شهر تولید کننده قطعات خودرو است. حق‌پناه با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان ادامه داد: مطالبات قراردادهایی که با ساپکو و ایساکو داریم تا زمان تحویل 120 روز به طول می‌انجامد که طبیعتاً این زمان بیشتر می‌شود، در گذشته تا 8 ماه به طول می‌انجامید اما اکنون مطابق با قرارداد وجه از خودروساز دریافت می‌شود. رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه تولیدکنندگان در سال ۹۷ وظیفه سنگینی به دوش دارند، گفت: اگر قطعات بی کیفیت تولید و به دست مردم بدهند آرام آرام اعتماد را از مردم سلب کرده و مردم را به سمت قطعات وارداتی سوق می‌دهیم. روح‌الله چلونگر اظهار داشت:مبحث قطعه‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما باید نگاه کنیم که در شرایط اقتصادی کنونی که مردم با مشکلات متعددی روبه رو هستند آیا توانستیم قطعه با کیفیت داخلی را تولید کنیم. وی افزود: آیا شرایطی که دولت برای قطعه سازان به وجود آورد ما توانستیم با آن شرایط تولیدات را به خوبی انجام دهیم؟ تعرفه بالای گمرگی و انرژی‌های بسیار ارزان در اختیار سازمان ما بوده اما تا چه حد توانستیم رضایت مردم را در این زمینه جذب کنیم. رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر با 40 سال انحصار، صنعت خودرو قرار بود پیشرفت کند در مبحث تعرفه‌ای و با تعرفه‌های بالا پیشرفت کرده بود، هرجا رقابت نباشد آرام آرام سلامت از بین می‌رود. وی گفت: در مبحث صادرات قطعه سازان باید به مردم گزارش دهند که چقدر توانستند برای کشور خود ارزآوری و خودروی با کیفیت تولید کنند. چلونگر گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند ما هم در اتحادیه خدمات فنی خودرو تأکید می‌کنیم که تا وقتی قطعات با کیفیت در داخل کشور طول می‌شود نباید از کالای مشابه خارجی استفاده کنیم. وی با بیان اینکه تولید کنندگان در سال 97 وظیفه سنگینی به دوش دارند، ادامه داد: اگر قطعات بی کیفیت تولید و به دست مردم بدهند آرام آرام اعتماد را از مردم سلب کرده و مردم را به سمت قطعات وارداتی سوق می‌دهیم. رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان خاطرنشان کرد: خواهش من از تولیدکنندگان قطعات داخلی خودرو این است که کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند، از این رو مطمئن باشند اتحادیه خدمات فنی سبک از آنها حمایت می‌کند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر